Tuesday, September 16, 2008

Kenari vs Al Muharraq

Malam ini skuad Hijau Kuning bakal melakar sejarah baru dalam dunia bola sepak tanah air. Mampukah barisan pemain muda ini mengejutkan pasukan dari Bahrain itu untuk membawa bekalan selesa ke Alor Setar nanti. Semuanya bakal terjawab apabila kedua-dua pasukan ini bertemu pada malam nanti.

Walaupun rata-rata pemain skuad Kenari beragama Islam dan berpuasa namun itu bukanlah alasan untuk tidak bermain bermati-matian demi mnegejar satu lagi piala yang bertaraf antarabangsa. Keupayaan pemain Kedah tidak dipandang rendah oleh pasukan yang pernah mennyandang naib juara Piala AFC pada 2006 itu. Dengan ketiadaan 6 tonggak utama yang masih bersama skuad kebangsaan Bahrain untuk perlawanan kelayakan Piala Dunia, pastinya kerisauan dan sedikit gusar hadir pada fikiran jurulatih Al Muharraq.

Tugas penggempur utama kini digalas oleh Khyril Muhymeen, Saramsak Kram, Badrol Bakhtiar dan Fadly Baharom. Barisan penyerang muda ini tidak sarat dengan pengalaman namun semangat juang serta kepantasan yang dimiliki bakal mengucar-kacirkan pertahanan lawan.

Sama-samalah kita nantikan keputusan perlawanan yang hebat ini. Semoga Kenari akan terbang dengan lebih tinggi lagi.
KEDAH PANTANG KALAH
BIAR JASA JADI KENANGAN

No comments: