Friday, August 8, 2008

Kenari Mengganas Lagi...

Skuad Hijau Kuning terus melebarkan rekod cemerlang dalam arena bola sepak tempatan khususnya Piala Malaysia apabila membenam skuad Seladang dengan jaringan 3-0 dalam pusingan pertama suku akhir Piala Malaysia di Stadium Darulaman. Berbekalkan reputasi sebagai juara bertahan dan juara 2 piala musim ini, skuad Hijau Kuning hanya mendapat tentangan 30 minit pertama perlawanan. Selepas itu, ayam tambatan Kenari mula agresif meledakkan gol pendahuluan.

Marlon Alex James membuktikan kewibawaannya sebagai penyerang profilik profesional yang disegani dengan meledakkan jaringan hatrik bermula pada minit ke-30, 32 dan 42. Kecemerlangan Marlon dan jasanya bersama skuad Hijau Kuning pasti akan diingati oleh para peminat bola sepak Kedah. Dengan bantuan rakan sepasukan, Marlon ternyata tidak mengecewakan pihak pengurusan pasukan mahupun puluhan ribu peminat yang hadir dengan melakukan jaringan demi jringan bagi memastikan pasukan kesayangan ramai ini layak dengan selesa ke peringkat separuh akhir.

Tahniah dan syabas buat barisan pemain Azraai Khor Abdullah. Semoga malam esok skuad Seladang akan lebih berhati-hati dengan kelibat Marlon Alex James. Sedikit sahaja kealpaan pasti membawa padah. Itulah yang terjadi pada perlawanan kelmarin. Namun bukan tanggungjawab menjaringkan gol dibebani kepada Marlon sahaja, bahkan semua pemain Kenari waima Helmi Eliza sekalipun mampu untuk meledakkan jaringan buat pasukan Kedah.

Semoga Kedah terus cemerlang dan gemilang.

PIALA MALAYSIA BURUAN KENARI!!!

No comments: